Personuppgiftspolicy för Hölö Båtklubb

Trygg hantering av dina personuppgifter

Hölö Båtklubb värnar om din personliga integritet och din rätt att själv ha kontroll över dina personuppgifter. Det är därför viktigt att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina uppgifter. Detta gäller för såväl våra medlemmar och våra leverantörer.
När du som medlem, eller våra kontakter med leverantörer, ansöker om medlemskap hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din ansökan godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Hölö Båtklubb kan lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt dataskyddsförordningen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@holobk.se. För mer information, se vår policy för personuppgifter enligt den nya GDPR i nedanstående dokument.