KLUBBEN HAR FÅTT EN INBJUDAN!
torsdag, 20 oktober, 2011

Oaxens båtklubb, (Skansundet) Har tagit ett initiativ om att fixa en sammankomst för oss båtklubbar i grannskapet Den 29/10 kl 10 i mörkö byggde gård. Så om det är någon i styrelsen eller någon annan som är intresserad av att gå på detta så är det bra om man säger till några dagar innan mötet, så att Micke som han heter där, kan beställa mat efter hur många munnar vi blir.
Det vi ska prata om är lite om klubbarnas olika problem och hur andra klubbar eventuellt har löst dom.
Kludda här om du är intresserad eller skriv ett privat meddelande till mig om du känner dig sugen på detta.

INFÖR VINTERN

måndag, 17 oktober, 2011

Nu är ju den ordnade båtupptagningen överstökad för detta år. Så jag tänkte bara påminna er som ligger kvar och tar upp själva att senast den sista november så ska det vara tomt på båtar vid bryggorna. Ta även med er tamparna så att dom är hela och rena till nästa säsong, samt att dom inte sliter sönder bommar och bryggor då isen får sitt grepp på dom!

HÖSTEN 2011
tisdag, 20 september, 2011

Årets torrsättning kommer att ske den 15/10 kl 8,00, Klockan åtta kommer traktorn, så det är bra om vi är där innan den iaf,
Och glömm nu inte kvar  förtöjningarna i bryggan, Ta med dom hem så hinner du tvätta dom och kolla upp dom till nästa sässong!

NU ÄVEN PÅ FACEBOOK!!!!

fredag, 8 juli, 2011

KANSKE EN FRAMTIDA INVESTERING
söndag, 19 juni, 2011

OBSERVERA att vi nu erbjuder finansiering och månadspris för bastuflotte enligt specifikation nedan => 1 500:- per månad! Ring eller maila för mer information.
Färdigbyggd bastu: – som bastuflotte.
Riktig vedeldad bastu tillverkad i gran. Levereras som bastuflotte eller som bastubyggnad.
Flotte: 2,7×5,50 meter.

Pontoner: Plast pontoner 560 mm i diameter. Längd 5000 mm.
Bastu: Tillverkad i gran. Lavar i två höjder. ett fönster, dörr med fönster samt vedeldad bastukamin av märket Harvia.
2,2 meter i diameter. 2,2 m hög invändigt, totalhöjd 3,1 m. Plats för ca. 6-8 personer.
Hämtpris för färdigbygd bastuflotte enligt spec ovan: 69 900 sek inkl. moms. exkl. frakt.
Bastuflotten på bilderna är extrautrustad med bl a plåttak och pontoner med lite större diameter (hämtpris ca. 76 000:- eller med finansiering 1 650:- per månad).
Vi skräddarsyr för just dina önskemål – kontakta oss för pris för din dröm-modell.
Vi har även bra villkor för frakt – kontakta oss för mer information.

EN PÅMINNELSE!!

söndag, 19 juni, 2011

Lite exempel på bra förtöjningar som försäkringsbolagen kräver att vi har!
Som nu är så är det flera som bara har knytit fast tamparna i schaklarna, men så ska det ju inte vara. Den högra är säkrad med kätting då det förekommer att metallfjädrarna slits och brister. Så just nu är det flera som bara har fjädern, men det fixar ni väl till så att båten sliter sig och försör er egendom eller grannbåten. Och som sagt det är försäkringsbolagen som ställer dessa krav.
Trevlig fortsättning på båtsässongen önskas annars.

SJÖSÄTTNING 2011

söndag, 17 april, 2011

Lördagen den 14 maj så kommer traktorn och backar ner våra båtar!
Nytt för i år är att det nu kostar trehundra kr per båt
Kom i tid så att traktorn slipper vänta på oss.
På söndagen efter sjösättningen ska parkeringen vara städad och tom på allt som vi har haft där.
Och detta för att badgästerna ska få en trevlig parkering för sin sässong!
Trevlig båtsommar på er alla,

LITE AV VAD SOM HÄNT!
måndag, 4 april, 2011

En ny båtsässong Är på gång! Och A-bryggan har fått nytt trallvirke. Men det finns en hel del kvar att göra i klubben, som renovering av klubbstugan, olja bryggorna och allmän uppstädning nere i klubben. Tänker mest på krattning och räffsning, samt att göra en brasa längst ner till vänster i klubbområdet. Det fälldes en stor tall där i vintras och riset behöver flyttas till ett lämpligare plats för att eldas!

VAGNAR

lördag, 5 februari, 2011
Som står kvar på vagnsparkeringen kommer att transporteras bort! Så om du vill behålla din vagn, uppmanas du att märka den ordentligt med namn och nummer! Och detta för att det inte ska bli ett skrotupplag där!
Och ni som vinterförvarar era båtar på parkeringen bör märka på era båtar med namn och nummer väl synligt så att klubbben kan debitera vinterupplägget! Om klubben gör det så kommer det att debiteras en avgift!