I SAMBAND MED ÅRSMÖTET!!!!!
onsdag, 20 oktober, 2010

Så skulle det vara skoj med en klubbfest. Men kruxet är att ingen i styrelsen har talangen,orken eller tiden med att arrangera en sådan. Så därför vänder vi oss till övriga klubbmedlemmar, som kanske vill göra en insats för att göra årsmötet mer attraktivt.
Festen är då tänkt att hållas i samma lokal som vi har årsmötet ( vij gammelgård) Hur ni gör med maten är upp till er, Tidigare så har det cateringats, köpts kallskuret från ica järna. Och hur det nu var med kostnaderna för detta är jag osäker på. Men lars Nordström har med all säkerhet ett svar på detta.
Nu behöver det ju inte vara den som står för medlemmskapet som håller i trådarna, det kan lika gärna vara en anhörig till medlemstecknaren. Så prata med era fruar eller om ni själva vill göra en upplyftande insats för klubben. Datumet för årsmötet är inte fastslaget, men är tänkt lödagen den 12 februari.
Mikael Dunder.

VINTER

onsdag, 6 oktober, 2010

Lördagen den 9/10 Kommer traktorn 08,00 Så det är bra om du är nere i klubben och förbereder din båt, så att Tummen bara har att koppla på vagnarna och börja köra. (Nä det är tummen som kör i vanlig ordning, bilden endast i dekorativt syfte)

HÖST OCH NORDLIGA VINDAR

måndag, 27 september, 2010

Tänkte påminna er om att kolla upp era förtöjningar!
Nu idag 27/9 så var jag nere och kollade till min egen båt.
Och kastade även ett öga på andras förtöjningar. Det jag såg och åtgärdade var ett par brustna förtöjningar, som endast var knutna med karbinhakar, och en sådan var brusten. Samt en båt med en schackel som skruven hade gängat ur sig. Stävstegar som skavde mot båtar och bryggor.  Och flera båtar med alldeles för slaka tampar (tajta upp och sträck allt vad nu orkar, dra och kolla så inte båten har en chans att skava i bommar eller bryggor. Obs!! Jag tajtade inga båtar men åk ner och kolla din båt så att du är säker!!
Micke Dunder

BÅTUPPTAGNING!
fredag, 3 september, 2010
Båtupptagning 2010

MITT I SÄSSONGEN
onsdag, 30 juni, 2010

fick lite basstning av en representant från kommunen!
Och det gällde då parkeringen som vi har fått låna, för att vinterförvara våra båtar på.

Det han påpekade var att det låg kvar en båt där, samt en massa annat skräp där som färgbukar pallvirke mm,

Om du saknar nått som eventuellt har städats bort så har du fortfarande en chans att få tebax det innan jag åker till återvinningen med det. Ja så var det en större båtvagn som någon hade glömt att ställa in på våran parkering för vagnarna som vi har. Den har stått länge på grusplanen.Men nu hoppas jag att den är borta för våran egen skull iaf.    Passar på att önska en fortsatt trevlig båtsässong!!
Mikael Dunder..

KVARSTÅENDE FRÅN SJÖSÄTTNINGEN

söndag, 9 maj, 2010

Det finns många båtar kvar på kommunens parkering som vi tillhandahåller mellan 1:a oktober till 15:e maj. Dessa båtar måste vara borta från parkeringen senast 15:e maj annars tvingas klubben vidta åtgärder.
Hölö BåtKlubb

SJÖSÄTTNING!

tisdag, 13 april, 2010

Nu är det snart dax för sjösättning!
Lördag den 8 maj kl. 08:00
Kom i tid!

Mer om detta finns att läsa under flik 8. På gång
LITE OM ÅRETS ÅRSMÖTE!
orsdag, 25 februari, 2010
Så har valberedningen gjort ett bra jobb med att hitta personer för att fylla posterna i styrelsen!
Tack Valberedningen!!!
Mer om hur det gick kommer nog att synas här på hemsidan.
Lite annat då! Så är det plogat på vinteruppläggningsplatsen om nu någon får ett infall att göra nått i sin båt så är det nu iaf, lättare att ta sig fram.
VINTERBILD
söndag, 14 februari, 2010

ÅRSMÖTE!!

tisdag, 9 februari, 2010

Lägger ut datumet för årsmötet här på hemsidan, och hoppas på att någon blir hjälpt av detta.
Och datumet är Lördagen den 20 februari
Årsmötet börjar kl 17,00 och festen kl 18,30
Klubben bjuder på Kaffe, Anmälan om deltagande önskas till kassören Lars Nordström på tel 08-551 57335 Senast den 10 feb

EN VINTERBILD FRÅN KLUBBEN

tisdag, 9 februari, 2010

Vi har ju planerat att göra lite jobb nu under vintern med isen som hjälp. Men nu känns det tungt när det kom så mycket snö. Men det finns väl ingen återvändo,så det är väl bara att axeptera snön och pulsa ut på isen med motorsågen för att göra hål för stolparna som ska hålla vajern in till landfästet. Så till säsongen 2010 har vi fler platser för mindre båtar igen-.